הבוס ששנא אותי

אני לא יכולה לתאר לכם כמה מקרים של קונפליקטים מתמשכים עם פאונדרים, בעלי חברות, מנכ"לים ונושאי תפקידים אחרים הובאו לפתחי בשנים האחרונות.

הם תמיד סוערים ומעוררים אמוציות קשות (גם אם מתחת לפני השטח) אצל מי שלוקח בהם חלק , מגבירים שחיקה וגורמים למנהלים מצוינים ואף בכירים מאוד, לשקול עזיבה של תפקיד או ארגון שאילולי אותו קונפליקט לא היו שוקלים כלל לעזוב.

המצב שתיארתי קורה בארגונים רבים, למרות שכל מקרה עומד בפני עצמו, יש לתופעה עדיין מכנים משותפים. אותם מכנים משותפים סמויים מן העין , ואלו הלוקחים חלק בקונפליקט לרב סמוכים ובטוחים כי הוא שעון על סיבות אחרות. סיבות אלה הן למעשה הסימפטומים, אך בשורש שאותו אני חושפת, מדגימה ומסבירה כבר בפגישה הראשונה , נעוצות סיבות שונות ובסיסיות יותר.

השאלה המתבקשת באופן טבעי היא : האם המצב הזה הפיך ?

ובכן, ברב המוחץ של המקרים זהו מצב הפיך לחלוטין.

עם קצת מאמץ ושימוש בכלים הנכונים אפשר לטהר את האוירה ולקדם שיתוף פעולה או לכל הפחות למנוע הישנותם של קונפליקטים ומשברים משמעותיים. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם לפרק הזמן שבו הקונפליקט התנהל, לסגנונות האישיותיים של הלוקחים בו חלק, ולחוויות שוברות האמון שאירעו בו – יש השפעה ניכרת.

טיפול במשברים / קונפליקטים מהסוג הזה דורש מיומנות רבה, תחכום והבנה עמוקה של הנפשות הפועלות על מבניהן הרגשיים והמנטאלים, תפיסות עולמן ודפוסי ההתנהגות שלהן.

רק ניתוח מדויק ואסטרטגיה מותאמת יבטיחו תוצאות משביעות רצון וארוכות טווח.

לא תאמינו עד כמה ניתן להשפיע על תהליכים אלו עם הכלים הנכונים , השפעה מקדמת שמביאה איתה תחושה של הקלה גדולה , משאבים שמתפנים ותקשורת הרבה יותר טובה לכולם.

לצערי אין לי טיפים מיוחדים לשתף אתכם הפעם, כאלה שעובדים בשביל כולם.

היות ובמקרים אלו אנחנו בהחלט עובדים בהתאמה עדינה ומתוך הקשבה לפרטי פרטים עד למציאת הדרך האופטימלית לפתרון משביע רצון .

שלכם,

אורלי שוורץ,

אימפקט.

שיתוף

Facebook
Email
WhatsApp

אורלי שוורץ,
מנכ"לית אימפקט.
מומחית לשיווק ותקשורת.
יועצת לאנשים ובעלי עסקים.
מנחה קבוצות, מרצה דינאמית,
EXPANDING &

להרשמה לניוזלטר