קהל היעד שלך הוא לא את/ה

היתה ויש לי הזכות ללוות המון בעלי עסקים לאורך השנים, ועדיין,

מבין האתגרים הגדולים ביותר שבעלי עסקים נתקלים בהם

הוא הקושי להפריד את העסק מעצמם ולנהל אותו בנפרד ממה שהם מרגישים.

עסק הוא בייבי. חולמים עליו, מטפחים אותו, משקיעים בו,

מאמינים בו כשכולם מזהירים ומפקפקים,

מעצבים אותו, מסתכנים בשבילו, נלחמים עליו אם צריך,

הוא נכנס לשיחות הסלון, לארוחות, לחלומות, לתוכניות, למשפחה, לזוגיות, לחברות. 
הוא נכנס ללב. נקשרים אליו. אוהבים אותו.

לפעמים עסק הוא ביטוי של כישרון, של רצון פנימי עמוק, של חלום, של כמיהה.

לפעמים הוא קשור לזיכרון, לצורך, לדרך שנבחרה. 
כל עסק הוא עניין אישי ומלא אמוציות, בין כל שאר הדברים.

זה מעולה ומניע בכל כך הרבה מובנים,

אך יוצר קושי ביצירת שפה שיווקית שפונה לקהלי יעד ספציפיים. 
בבסיסו של עסק מצליח מעוגנות הגדרות עסקיות ברורות כשאחת החשובות שבהן היא;

הגדרת קהל או קהלי היעד. 

עסק שפונה לכולם לא מוכר לאף אחד. 

עסק שמגדיר מראש ומזהה היטב את קהלי היעד המרכזיים שלו מוכר והרבה.

כל זאת בתנאי שכל החוויה שהוא מייצר עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלו היא חוויה שמתכתבת עם עולמות התוכן שלהם או במילים אחרות – איתם! 
הבעיה היא שבמקרים רבים בעלי עסקים טועים לפנות ללקוחות שלהם

דרך החוויה האישית שלהם שלא פוגשת את קהל היעד בשום צורה.

הנה כמה דוגמאות לכך : 

1. בעלי עסקים שמציגים את עצמם דרך סיפור החיים האישי שלהם ולמה להם חשוב לעשות את מה שהם עושים, עשויים לפספס קהלי יעד שלא מתעניינים בשום אופן בסיפור האישי שלהם אלא אך ורק בתועלת שהם יכולים לספק להם. אם ההצגה עצמית מתרכזת בסיפור החיים ולא בצרכים של קהל היעד שלך – איבדת אותו.

2. אתר אינטרנט שלא מותאם לגלישה במכשירים ניידים -האתר שלכם יכול להיות נפלא ומושקע אבל קהל היעד שלכם ניגש אליו באמצעי הזמין לו ביותר – במובייל. אם האתר שלכם יפה בעינכם אך לא נגיש וידידותי ללקוחות שלכם שלרב גולשים במכשיר הנייד שלהם – איבדתם אותם.

3. שפה שיווקית – כל הטקסטים השיווקיים של העסק שלכם צריכים להיות מותאמים לקהלי היעד שלכם. אם קהל היעד שלכם הן אימהות הטקסט יהיה שונה בתכלית מזה שירשם לקהל יעד שהוא אבות או ילדים או בני נוער או מורים לאומנות לצורך העניין. טקסט שפונה לקהל היעד בשפה שלו מייצר תאימות ומזמין את הלקוח להחשף למוצר / לשירות שלכם ממקום של הזדהות וקרבה.

4. בחרתם צבעים ומיתוג שאתם כבעלי עסק אוהבים, אבל לא בדקתם שהם מדברים אל קהלי היעד שלכם – איבדתם אותם שוב.

5. פתחתם עסק מלא במוצרים/ שירותים נהדרים שקהלי היעד שלכם לא ממש צריכים – איבדתם אותם.

בקיצור, 
עסק משגשג בעידן המודרני לא מתנהל בהתאם למה שבעל העסק מרגיש ורוצה אלא בהתאם למה שבעל העסק מצליח לזהות, מתוך חיבור עמוק לקהלי היעד שלו, שהם מרגישים, רוצים וצריכים. ולא רק מה הם רוצים, גם איך הם רוצים את זה.

הלקוח במרכז.

בהצלחה ,
אורלי שוורץ
אמפקט לעסקים. 

שיתוף

Facebook
Email
WhatsApp

אורלי שוורץ,
מנכ"לית אימפקט.
מומחית לשיווק ותקשורת.
יועצת לאנשים ובעלי עסקים.
מנחה קבוצות, מרצה דינאמית,
EXPANDING &

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להרשמה לניוזלטר