כללי זהב לניהול משאבים אפקטיבי

קחו לכם דקה לבדוק אם אתם כבר מיישמים את עצות הזהב שלי לניהול משאבים אפקטיבי :

1. אל תסתפקו בניהול זמן – ניהול אפקטיבי צריך לקחת בחשבון את כל המשאבים העומדים לרשותכם. זמן הוא רק אחד מהם ולמרות שמאוד פופולארי לדבר עליו, הוא לגמרי לא עומד בפני עצמו וניהול זמן בלבד לא יגרום לכם להשיג, לעשות או לחוות יותר.

2. דעו את המשאבים שעומדים לרשותכם – זהו מה הם המשאבים העומדים לרשותכם : קסם אישי, יכולת השפעה, אנשים, כסף, זמן, כלים, מיומנויות, חוסן נפשי, תקשורת בינאישית, ידע, קשרים, סביבה תומכת…. זוהי רק רשימה מזערית של משאבים לדוגמא. מודעות למשאבים העומדים לרשותנו ומיפוי נכון שלהם ביחס למטרות ולמשימות העומדות בפנינו הוא השלב החשוב ביותר בניהול משאבים אפקטיבי : באילו משאבים אבחר להשתמש כדי להשיג את המטרה וכיצד ? מה יקדם אותי יותר, להשקיע כסף ? זמן ? קסם אישי? יכולת השפעה? או אולי בכלל לבקש ממכר טובה ? למשאבים יש נטייה להתנדף מהר אם לא משתמשים בהם בחוכמה.

3. נקסט – החלטתם באילו משאבים לגשת למשימה ? מעולה. משביצעתם את הדבר, אל תיתקעו עליו ועברו מהר ככל האפשר לדבר הבא. לא רק ברמה הפיזית אלא ובעיקר ברמה המנטאלית והרגשית. זליגה של משאבים מנטאליים [מחשבות מרובות למשל] ורגשיים [דאגות למשל] היא בזבזנות משאבים לשמה, אם לא הגרועה מכולן.

4. היעזרו בכלים מתקדמים כמו אפליקציות, ויומנים לתכנן את הזמן והמשימות שלכם. משימה שנמצאת ביומן, למשל, לא נמצאת בראש שלכם ומפנה מקום לדברים אחרים שדורשים את ההתייחסות שלכם.

5. אוטומציה – אנחנו חיים בעולם דיגיטלי שבו הרבה מאוד מהפעולות שלנו יכולות להתבצע באופן אוטומטי. יצאו לאוטומציה כל פעולה שרק אפשר.

6. אאוטסורסינג זאת לא מילה גסה – יצאו כל פעילות שהמשאבים שלכם מאפשרים לכם, ושתחשב כהשקעה ולא הוצאה בטווח הארוך.

7. הקצו זמן קבוע ל WELLNESS – אם אין לכם משבצת זמן כזאת ביומן אתם עדיין לא מנהלים משאבים באפקטיביות. רחוק מזה. מכיוון שWELLNESS היא ההשקעה הטובה והחשובה ביותר שלכם. כשאתם עוסקים בWELLNESS אתם מפנים פסולת ומגייסים משאבים חדשים, מתמלאים חיוניות והופכים לנמרצים אך נינוחים יותר. התודעה מתרוקנת ונפתחת לאפשרויות חדשות ורעיונות מעולים שלפני כן לא העליתם בדעתכם ואתם זוכים לחזור בכוחות מחודשים ומועצמים. בזמן זה עליכם לבחור פעילות שמזינה אתכם הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית והמנטאלית. חשוב שהפעילות שתבחרו תתייחס ל3 האלמנטים האלו ביחד. כמו למשל : עיסוי, יוגה, פעילות ספורטיבית שאתם ממש אוהבים, שחייה, שהייה בסאונה או בג'קוזי וכו'.

8. קבעו סדרי עדיפויות גמישים – סדרי עדיפויות גמישים מאפשרים תחלופה של משימות, נושאים ותחומים ובכך מאפשרים לנו לחוות יותר בפחות. למשל : כשבראש סדרי העדיפויות שלי השבוע נמצאים נושאים מקצועיים, הנושאים החברתיים נדחקים הצידה. כשסדרי העדיפויות שלי גמישים, כל נושא מקבל קדימות בתזמון אחר וכך בשבוע העוקב אוכל לתת קדימות או לתזמן יותר מפגשים חברתיים, למשל. סדרי עדיפויות גמישים גם מאפשרים לכם לבצע שינויים בקלות יחסית ולהרגיש מחוברים לכל התחומים והאנשים בחייכם.

יותר מכל הנ"ל חשוב לזכור : ניהול משאבים אפקטיבי לא אומר לעשות הכל בכל מחיר.

אני לא מכירה אף אדם ששחיקה קידמה אותו מקצועית או אישית.

ניהול משאבים אפקטיבי כולל את היכולת לוותר, לשחרר, להציב גבולות ולהגיד לא.

בהצלחה!

שלכם,

אורלי שוורץ

אימפקט.

שיתוף

Facebook
Email
WhatsApp

אורלי שוורץ,
מנכ"לית אימפקט.
מומחית לשיווק ותקשורת.
יועצת לאנשים ובעלי עסקים.
מנחה קבוצות, מרצה דינאמית,
EXPANDING &

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להרשמה לניוזלטר